Jestem ekonomistką, zwolenniczką edukacji ekonomicznej i obywatelskiej od najmłodszych lat.

Od kilku lat rozwijam projekt ciekaweliczby.pl i za pomocą liczb staram się w prosty sposób tłumaczyć różne zjawiska społeczno-ekonomiczne. Pokazuję, jak wielką moc mają liczby i dane oraz jak za ich pomocą można objaśniać otaczającą nas rzeczywistość, komunikować ważne tematy czy odkłamywać fake newsy.

Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie pracy w think-tankach, mediach oraz biznesie.

Ukończyłam Szkołę Główną Handlową w Warszawie, broniąc pracę magisterską u prof. Leszka Balcerowicza. Jestem absolwentką studiów podyplomowych Akademii Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej oraz Praktycznej Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS.

Byłam w grupie osób, które stworzyły i rozwijały Fundację Forum Obywatelskiego Rozwoju – FORzałożoną przez prof. Leszka Balcerowicza.

Jako pomysłodawczyni koordynowałam jeden z głównych projektów FOR: edukację ekonomiczną dzieci i młodzieży z wykorzystaniem komiksów.

Koordynowałam uruchomienie w centrum Warszawy „ Licznika Długu Publicznego” i odpowiadałam za jego promocję oraz akcje edukacyjne w tym zakresie.

Mam doświadczenie w prowadzeniu kampanii społecznych. Koordynowałam m.in. ogólnopolską kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, realizowaną przez szeroką koalicję organizacji pozarządowych, której celem było zwiększenie frekwencji w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.

Byłam również w grupie osób, które koordynowały pierwszą edycję Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce.

Pracując w FOR oraz w ośrodku dialogu i analiz THINKTANK, inicjowałam i koordynowałam liczne projekty dialogu społecznego, CSR-owe (w tym „Rok Odpowiedzialności”), a także debaty i konferencje z udziałem ekspertów, przedstawicieli władz, mediów i biznesu, jak np. „10-15-25 lat Polskiej Transformacji” czy BUKOVINA-THINKTANK-RE-LAB, a w jego ramach: „RE-DEFINICJE: Portret pokolenia wielkiej zmiany”, „RE-WIZJE: Jaka będzie Polska za 10 lat”, „RE-START: Wyzwania dla nowego rządu”.

Doświadczenie w biznesie zdobyłam rozwijając od podstaw francuską firmę w Polsce, w tym m.in. otwierając sklep wielkopowierzchniowy. Pracując we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej pomagałam francuskim firmom rozwinąć biznes w Polsce, a polskim wejść na rynek francuski.

Pracując w mediach – w agencji informacyjnej Newseria – doradzałam firmom i organizacjom w zakresie strategii komunikacyjnych.

Przez ponad 3 lata pracowałam jako starszy analityk w centrum analitycznym SpotData (Bonnier Business Polska), gdzie, współpracując z Ignacym Morawskim, przygotowywałam raporty gospodarcze i branżowe oraz odpowiadałam za przeprowadzanie wywiadów oraz badań rynku i opinii społecznej.

Przykładowe raporty, które współtworzyłam:

·     100 Most Important Trends in CEE Economies

·     E-commerce w Polsce: strategie rozwoju firm

·     Czas na marże. Jak polscy producenci żywności mogą przejść od ekspansji wolumenowej do zwiększania efektywności

·     Przyszłość sektora finansowego. Ewolucje i Rewolucje

·     Po migracji do sieci. Człowiek w cyfrowym świecie

·      Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów

·      POKOLENIE Z w finansach i na rynku pracy. Jak pokolenia Z, X i Y różnią się w świetle danych i badań

·     Megatrendy zmieniające przemysł. Polskie firmy produkcyjne na tle globalnych megatrendów przemysłowych

·     Cyfryzacja to więcej niż technologia

Prowadzę również społeczny projekt profrekwencyjny MaratonWyborczy.pl

Na stronie projektu w jednym miejscu zbierane są i publikowane polskie i zagraniczne spoty wideo, memy, obrazki satyryczne i komiksy, które są ogólnodostępne w Internecie i mediach społecznościowych. Ich celem jest zachęcanie do pójścia na wybory, bez wskazywania, na kogo głosować.

W 2021 r. znalazłam się na 13. miejscu na 50 w „Rankingu influencerów finansowych” w mediach społecznościowych. Ranking został przygotowany przez Martis Consulting. Czytaj więcej…


Przykładowe projekty, które realizowałam

Licznik Długu Publicznego
Komiksy Ekonomiczne
Ogólnopolska kampania profrekweencyjna „Pępek Europy” – wybory w 2009 r. 
BUKOVINA-THINKTANK-RE-LAB
Rok Odpowiedzialności
Raport “100 Most Important Trends in CEE Economies”