Jestem ekonomistką, zwolenniczką edukacji ekonomicznej i obywatelskiej od najmłodszych lat.
Od kilku lat rozwijam projekt ciekaweliczby.pl i za pomocą liczb staram się w prosty sposób tłumaczyć różne zjawiska społeczno-ekonomiczne. Pokazuję, jak wielką moc mają liczby i dane oraz jak za ich pomocą można objaśniać otaczającą
nas rzeczywistość, komunikować ważne tematy czy odkłamywać fake newsy.
Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie pracy w think-tankach, mediach oraz biznesie.
Ukończyłam Szkołę Główną Handlową w Warszawie, broniąc pracę magisterską u prof. Leszka Balcerowicza.
Podczas studiów byłam stypendystką programu Erasmus na paryskiej Sorbonie (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne).
Jestem absolwentką studiów podyplomowych Akademii Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej oraz Praktycznej Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS.
Byłam w grupie osób, które stworzyły i rozwijały Fundację Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR, założoną przez prof. Leszka Balcerowicza.
Jako pomysłodawczyni koordynowałam jeden z głównych projektów FOR: edukację ekonomiczną dzieci i młodzieży z wykorzystaniem komiksów.
Koordynowałam uruchomienie w centrum Warszawy „ Licznika Długu Publicznego” i odpowiadałam za jego promocję oraz akcje edukacyjne w tym zakresie.
Mam doświadczenie w prowadzeniu kampanii społecznych. Koordynowałam m.in. ogólnopolską kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, realizowaną przez szeroką koalicję organizacji pozarządowych, której celem było zwiększenie frekwencji w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.
Byłam również w grupie osób, które koordynowały pierwszą edycję Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce.
Pracując w FOR oraz w ośrodku dialogu i analiz THINKTANK, inicjowałam i koordynowałam liczne projekty dialogu społecznego, CSR-owe (w tym „Rok Odpowiedzialności”), a także debaty i konferencje z udziałem ekspertów, przedstawicieli władz, mediów i biznesu, jak np. „10-15-25 lat Polskiej Transformacji” czy BUKOVINA-THINKTANK-RE-LAB, a w jego ramach: „RE-DEFINICJE: Portret pokolenia wielkiej zmiany”, „RE-WIZJE: Jaka będzie Polska za 10 lat”, „RE-START: Wyzwania dla nowego rządu”.
Doświadczenie w biznesie zdobyłam rozwijając od podstaw francuską firmę w Polsce, w tym m.in. otwierając sklep wielkopowierzchniowy. Pracując we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej pomagałam francuskim firmom rozwinąć biznes w Polsce, a polskim wejść na rynek francuski.
Pracując w mediach – w agencji informacyjnej Newseria – doradzałam firmom i organizacjom w zakresie strategii komunikacyjnych.
Przez ponad 3 lata pracowałam jako starszy analityk w centrum analitycznym SpotData (Bonnier Business Polska), gdzie, współpracując z Ignacym Morawskim, przygotowywałam raporty gospodarcze i branżowe oraz odpowiadałam za przeprowadzanie wywiadów oraz badań rynku i opinii społecznej.
Przykładowe raporty, które współtworzyłam:
· 100 Most Important Trends in CEE Economies
· E-commerce w Polsce: strategie rozwoju firm
· Czas na marże. Jak polscy producenci żywności mogą przejść od ekspansji wolumenowej do zwiększania efektywności
· Przyszłość sektora finansowego. Ewolucje i Rewolucje
· Po migracji do sieci. Człowiek w cyfrowym świecie
· Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów
· POKOLENIE Z w finansach i na rynku pracy. Jak pokolenia Z, X i Y różnią się w świetle danych i badań
· Megatrendy zmieniające przemysł. Polskie firmy produkcyjne na tle globalnych megatrendów przemysłowych
· Cyfryzacja to więcej niż technologia
Prowadzę również społeczny projekt profrekwencyjny MaratonWyborczy.pl
Na stronie projektu w jednym miejscu zbierane są i publikowane polskie i zagraniczne spoty wideo, memy, obrazki satyryczne i komiksy, które są ogólnodostępne w Internecie i mediach społecznościowych. Ich celem jest zachęcanie do pójścia na wybory, bez wskazywania, na kogo głosować.
W 2022 r. znalazłam się w gronie dziesięciu najchętniej słuchanych ekonomistów przez polski biznes. Jako jedyna kobieta w tym gronie. Ranking „Kogo słucha polski biznes” został przygotowany przez ośrodek THINKTANK i Instytut Monitorowania Medów. Czytaj więcej…


W 2021 r. znalazłam się na 13. miejscu na 50 w „Rankingu influencerów finansowych” w mediach społecznościowych. Ranking został przygotowany przez Martis Consulting. Czytaj więcej…