„Data storytelling – jak skutecznie interpretować, wizualizować i komunikować liczby oraz dane” – szkolenia dla firm i instytucji
Dane stają się walutą przyszłości. Ten, kto potrafi analizować dane, może mieć przewagę nad konkurencją. Może, ale nie musi. Do tego potrzebna jest jeszcze umiejętność zauważania tego, co najważniejsze oraz prezentowania danych i komunikowania ich w taki sposób, by nasi odbiorcy łatwo je zrozumieli i wyciągnęli na ich podstawie trafne wnioski.
Liczby mają wielką moc, dlatego umiejętność:
- znalezienia ciekawych, istotnych liczb w natłoku danych, którymi dysponujemy,
- zwizualizowania ich w odpowiedni sposób
- i opowiedzenia na ich podstawie interesującej historii
jest kluczem do:
- dotarcia z naszą informacją do odbiorców, na których nam zależy,
- zrozumienia przez nich danego tematu
- oraz podejmowania na bazie tych liczb lepszych decyzji.
PODCZAS SZKOLENIA NAUCZĘ, JAK:
DLA KOGO:
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników mediów, agencji PR, firm i korporacji, samorządów, instytucji i organizacji, czyli tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dużą ilością danych i chcieliby te dane tak prezentować i komunikować, aby ich odbiorcy z łatwością je interpretowali, wyciągali właściwe wniosku i podejmowali dobre decyzje.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 4 GODZINY
Wszystkie moje szkolenia oparte są na obrazowych przykładach, dopasowanych do profilu uczestników.
TEMATYKA INNYCH SZKOLEŃ, KTÓRE PROWADZĘ:
Walka z fake newsami (w tym: jak manipuluje się danymi i faktami w przestrzeni publicznej, jak umiejętnie interpretować dane liczbowe, jak wyciągać wnioski, jak wykształcić w sobie nawyk krytycznego myślenia).
Edukacja ekonomiczna (w tym: oszczędzanie, zarządzanie budżetem domowym).
Tematy ekonomiczno-społeczne, które można ciekawie przedstawić z wykorzystaniem liczb i danych.
Skontaktuj się ze mną, jeśli jesteś zainteresowany współpracą
a.defratyka@ciekaweliczby.pl
WSPÓŁPRACOWAŁAM M.IN. Z:
Przykładowe wystąpienia / warsztaty
#BusinessContact6, 26.03.2024
Wystąpienie „Data storytelling, czyli wykorzystanie liczb i danych w biznesie” oraz udział w debacie na temat perspektyw dla polskiej gospodarki.
SAP NOW, 11.10.2023
Udział w debacie o wyzwaniach, jakie stawia przed biznesem polska gospodarka.
Zachodniopomorski Dzień Instrumentów Finansowych, 4.10.2023
Wystąpienie „Data storytelling, czyli wykorzystanie liczb i danych w biznesie”.
Morfologia Sprzedaży, 17.05.2023
Wystąpienie „Data storytelling – jak komunikować liczby i dane w sprzedaży”
CAMPUS POLSKA, 31.08.2021
Warsztat „Liczby i dane – jak skutecznie je interpretować, by nie dać się oszukać?”
Kongres Public Relations i Komunikacji, 14-15.10.2020
„Liczby i dane – jak je interpretować, przedstawiać i komunikować, by uatrakcyjnić strategię komunikacji i działania PR?”
Doradztwo przy realizacji strategii komunikacyjnej
z wykorzystaniem liczb i danych / doradztwo przy realizacji badań sondażowych
Komunikacja to podstawa. Komunikacja z obywatelami, mieszkańcami danego miasta/regionu, interesariuszami, klientami, pracownikami itd. Same słowa nie wystarczą. Czasami jedna, dobrze dobrana liczba, mówi więcej niż tysiąc słów.
Pomogę w wybraniu odpowiednich danych i liczb, które w obrazowy sposób przedstawią dany temat, doradzę, w jaki sposób te liczby komunikować, by łatwiej trafiły do odbiorców.
Od kilku lat rozwijam projekt ciekaweliczby.pl, w ramach którego właśnie za pomocą liczb objaśniam otaczającą nas rzeczywistość, komunikuję ważne tematy społeczno-ekonomiczne i odkłamuję fake newsy.
Doradzam również firmom i instytucjom przy planowaniu i realizacji badań sondażowych, które zamierzają zlecić. Pomogę określić zakres badania oraz opracuję szczegółowe pytania, które wydobędą istotę problemu, naświetlą sprawy
nieoczywiste lub właśnie te oczywiste, które warto podkreślać w komunikacji z odbiorcami. Na koniec pomogę zanalizować wnioski
i wybrać najciekawsze wyniki liczbowe do komunikacji.
Posty z liczbami
Publikacja ciekawych liczb z raportów społeczno-gospodarczych na stronie ciekaweliczby.pl oraz na moich profilach w mediach społecznościowych (Twitter, Facebook, Linkedin).
Jeśli Twoja firma/organizacja opublikowała ciekawy raport lub analizę dotyczącą kwestii społeczno-gospodarczych, mogę opublikować najważniejszą liczbę z takiej publikacji na mojej stronie ciekaweliczby.pl oraz w moich kanałach w mediach społecznościowych. Jedna ciekawa liczba może zachęcić do zapoznania się z całym raportem lub analizą.
Dzięki publikacji w moich kanałach dotrzesz do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych jakościowymi danymi oraz tematyką społeczno-gospodarczą.
Post z liczbą oraz przelinkowanie do zewnętrznej strony, na której znajduje się cały materiał, zostanie umieszczony na stronie głównej ciekaweliczby.pl jako „Liczby i badania zewnętrzne”, a w moich kanałach w mediach społecznościowych będzie oznaczony jako #współpraca.
Kliknij na znaczek, aby przejść na moje profile w mediach społecznościowych.